Excursió a Tiurana (La Noguera)

El Joan, jubilat però apassionat per volar, no dubta en agafar la seva avioneta cada dijous que, com ell li diu, és “el dia d’anar a volar” i no es pot fer altra cosa que no sigui aquesta. El Jimmy, que no se’n perd cap, sempre l’acompanya.

El Jimmy (a l’esquerra) i el Joan (a la dreta), gaudint d’un vol per sobre del pantà de Rialb i del poble de Tiurana.

Com tots els dijous, el Jimmy i el Joan es troben a les nostres instal·lacions de l’Escola de Vol La Serra, preparats per començar una nova sortida. A sobre l’avioneta i amb els auriculars posats, es comencen a enlairar destí a Tiurana, un poble magnífic, situat a la comarca de la Noguera.

Tiurana és un poble amb una història d’aquelles que val la pena explicar. L’any 1999, la vila de Tiurana va haver de ser anegada i, posteriorment, enderrocada per a poder emmagatzemar els 430 Hm³ que té de capacitat el pantà de Rialb i així, poder subministrar aigua al Canal Segarra-Garrigues. Però la tenacitat dels seus veïns, encapçalada per l’Ajuntament de Tiurana, en perpetuar la seva identitat van fer possible que al 2001 es col·loqués la primera pedra del que seria el nou poble de Tiurana.

Vistes del poble de Tiurana i del pantà de Rialb des de l'aire.

Per aquesta raó, l’any 2006, es va inaugurar l’emblema de la nova Tiurana; la font d’en Christian Tobin, escultura que simbolitza per a tots l’esforç i la tenacitat d’un poble en poder veure realitzat el seu somni. Els seus veïns diuen “la mateixa aigua que ens va ofegar ens dóna vida a la nova Tiurana”.

Després de 25 minuts de vol per sobre de “la terra ferma”, arribem a dalt del poble, on s’hi troba una pista perfectament acondicionada per a que puguem aterrar. Quan ja toquem de peus a terra, caminem en direcció al poble. No ho fem massa estona perquè tot just hi ha cent metres per arribar i gaudir de les seves vistes al pantà de Rialb.

Això de volar fa entrar la gana i, com no pot ser d’una altra manera, visitem a la Maria i al Rai, una parella jove molt simpàtica, propietària del bar-restaurant Solés. Amb la panxa ben plena i després de gaudir d’una estona meravellosa al costat d’aquesta bona gent, anem a donar un tomb per la vila abans de tornar cap a casa i ens trobem amb el Foc del Pelegrí, un altre símbol de Tiurana. Els veïns del poble van decidir fer aquesta  escultura per a transmetre el calor humà de la seva gent a tots els visitants. Així doncs, parada obligatòria per a qualsevol foraster que visiti el poble!

Marxem de Tiurana amb una molt bona sensació i pensant que cada dijous pot merèixer la visita a aquesta magnífica vila i a la seva gent.

Vols visitar Tiurana i el pantà de Rialb des de l’aire?

Contacta’ns 😉

Continua…

Tretze nens i nenes d’AFANOC toquen els núvols gràcies a L’Escola i el Club de Vol La Serra

El passat diumenge, dia 24 de setembre, es va celebrar a Mollerussa el Posa’t La Gorra, un acte organitzat per l’Associació de Nens amb Càncer (AFANOC) de Lleida. Nosaltres no ens ho podíem perdre i vam decidir col·laborar amb ells, regalant-los-hi una experiència que de ben segur no oblidaran. Tretze nens i nenes, d’entre 7 i 15 anys,  van poder gaudir d’un vol a sobre d’un ultralleuger, sobrevolant el Pla d’Urgell i els seus voltants.

Tot col·laborant L’Escola de Vol La Serra i el Club de Vol, en Jimmy,  en Salvador, en Carlos, en Joan i en Sisco van ser els encarregats d’apropar-los una mica més al cel i estar a tocar dels núvols, volar com ocells i gaudir d’unes vistes impressionants.

imatge 1

A les 9.30 del matí, ens vam trobar amb els nens i les nenes, representants d’AFANOC i familiars a les instal·lacions de La Serra de Mollerussa. Allí, els hi vam ensenyar les avionetes, el camp, les pistes i el funcionament dels avions, mentre els hi explicàvem, ells feien una cara de bocabadats… Amb el motor parat, els nens i nenes, protagonistes del moment, no deixaven de pujar-hi, de preguntar-nos per què servien tants botons i de fer-se fotos amb unes rialles que se’ls hi dibuixaven d’orella a orella.

imatge 2

Motors en marxa i un pilot per cada avioneta van anar pujant, un per un, per sentir a la seva pell l’adrenalina d’enlairar-se cap al cel.

Cada un dels nens i nenes va poder gaudir d’un vol per sobre de tot el Pla d’Urgell, amb la immensitat dels camps de blat de moro a punt de ser recol·lectats, dels arbres fruiters sense fruita (permeteu la redundància) o dels camps d’alfals ben verds en aquesta època de l’any. Durant els 25 minuts de vol, també vam poder sobrevolar l’Estany d’Ivars i Vila-sana o els Vilars d’Arbeca, paratges magnífics de les Terres de Ponent. Fins i tot, vam anar fins al terme de Tornabous i de La Fuliola, ja que un dels menuts era d’allí i li feia molta il·lusió veure casa seva des d’una altra perspectiva.

Vam estar rient, parlant i volant fins a les 11.30 del matí, que ja era hora de tancar les avionetes i dirigir-nos al Parc Municipal de Mollerussa per poder assistir a l’acte de Posa’t La Gorra que s’iniciava a les 12. Allà, vam ser espectadors i participants d’una jornada plena de somriures, solidaritat i ganes de viure.

imatge 3

Per nosaltres va ser una jornada d’allò més meravellosa. Vam estar molt contents de treballar amb canalla, perquè són molt curiosos i molt agraïts, fan que siguis un heroi fent el que més t’agrada: volar i fer viure experiències. Una de les millors experiències que, de ben segur, ni ells ni nosaltres oblidarem. En definitiva, vam gaudir com a nens.

Des de l’Escola de Vol La Serra volem donar les gràcies a tots els nens i nenes que hi varen participar, als que no i els hi hagués agradat ser-hi, a les famílies per ser tan agraïts i a l’AFANOC per tota la feina que fan dia rere dia, que sense ells, això no hagués estat possible. Gràcies per deixar-nos compartir aquests moments.

Continua…

Uso de cookies

Este sitio web utiliza cookies para que usted tenga la mejor experiencia de usuario. Si continúa navegando está dando su consentimiento para la aceptación de las mencionadas cookies y la aceptación de nuestra política de cookies, pinche el enlace para mayor información ACEPTAR