El Pla d’Urgell i la Noguera, dos comarques de la província de Lleida i d’una bellesa merescudíssima. Són els dos territoris que sobrevolarem amb la nostra iniciació al vol en avioneta i durant 40 minuts.

Comptant amb una extensió de 2.089,3 quilòmetres quadrats entre les dues comarques, La Noguera és molt més gran que el Pla d’Urgell però tot i això està menys habitada (compta amb 22 habitants per km2) i això significa una cosa molt positiva: més paratge natural que admirar des de l’aire.

Comencem, com sempre, des de les instal·lacions de l’Escola de Vol, situades a La Serra de Mollerussa. Un camp d’enlairament i aterratge perfecte per després volar en qualsevol direcció. I per què diem això? Doncs perquè en aquest post al blog desgranarem la ruta que normalment es fa però des de l’Escola de Vol volem que també digueu la vostra i que, si sou dels voltants de Mollerussa, Lleida o Balaguer, podem canviar-la i passar per les vostres poblacions sempre i quan estigui dins dels 40 minuts de vol.

La ruta que acostumem a fer és:

Comencem enlairant-nos des de La Serra i sobrevolarem la ciutat de Mollerussa, capital del Pla d’Urgell. Sabíeu que es el municipi més densament poblat de la demarcació de Lleida? Sí, amb 2.100 habitants per quilòmetre quadrat i on s’hi pot trobar una de les fires més importants del món agrícola, la fira de Sant Josep i la qual és una evolució de les antigues fires de bestiar (a veure si hi podeu volar per sobre durant la fira i contempleu la seva extensió ;)).

Vista de l’Ajuntament de Mollerussa. Font: Wikipedia

Deixant la vila de Mollerussa enrere, ens posem direcció a Balaguer, l’altra capital de comarca; en aquest cas de La Noguera i és el segon municipi més poblat de la província, després de Lleida i compta amb la plaça més porticada de Catalunya, la plaça del Mercadal. Després de gaudir de la immensitat del riu Segre pel seu pas per aquesta ciutat, visitarem per l’aire el Sant Crist de Balaguer, una església situada al Pla d’Almatà i que ‘vigila’ la ciutat de Balaguer des de dalt. Una església construïda al segle XVII al mateix lloc on hi havia hagut una església romànica i anteriorment una mesquita (si en té d’història!).

Havent gaudit de Balaguer, pujarem més al nord de Catalunya i resseguirem el Segre fins arribar al pantà de Sant Llorenç de Montgai. Un pantà que no ens recorda als pantans prefabricats, un pantà que s’assembla més a un llac perquè el rodegen parets de roca naturals. Una d’aquestes parets és ‘la paret del cilindre’, una verdadera ‘escola’ d’escaladors ponentins i d’arreu. Aquest pantà també compta amb un caminet que el voreja, podent fer una ruta a peu de dificultat fàcil.

Paret del cilindre a Sant Llorenç de Montgai. Font: Surt de Casa Ponent

Passat el poble de Sant Llorenç de Montgai ens direccionarem al pantà noguerenc per excel·lència, l’embassament de Camarasa. Les aigües que formen aquest pantà provenen del riu Noguera Pallaresa i que s’estèn al llarg de 20 km, des del Montsec fins a l’aiguabarreig del Noguera Pallaresa amb el Segre.

Pantà de Camarasa. Font: La Vanguardia.

Després de visitar tots aquests magnífics indrets, retornarem cap a La Serra de Mollerussa per tornar a tocar de peus a terra físicament, perquè a la nostra memòria encara voltarem pels núvols.

Tal com hem dit en un principi, aquesta ruta no està (ni molt menys) prefixada. Podem adaptar el recorregut segons les poblacions que es vulguin visitar (Lleida, Alcarràs, Alfarràs, i un llarg etcètera) mentre estigui dins dels 40 minuts de vol l’anada i la tornada.

I per últim i no per això el menys important és que podràs ser PILOT PER UN DIA! Sí, no cal que et freguis els ulls, has llegit bé. Durant el viatge en avioneta tindràs el luxe de pilotar l’ultralleuger durant, ni més ni menys que 25 minuts i també immortalitzarem el moment per a qui no s’ho cregui! Sona bé, oi?

Doncs apa, no t’ho pensis més que amb nosaltres volaràs ben alt!

606 45 30 01 – Jimmy Capell (Instructor de Vol)

 

INFORMACIÓ D’INTERÈS:

  • Els nens i les nenes poden gaudir d’aquesta experiència sempre i quan medeixin com a mínim 1,20 metres d’alçada.
  • Els 40 minuts contemplen l’enlairament, el vol i l’aterratge de l’avioneta.
  • Si us atreviu, també us deixarem pilotar l’ultralleuger durant el vol (ja veureu que és molt fàcil!).
  • El preu és de 100€ i inclou fotos que es faran durant el vol.
  • Comptem amb altres rutes (per la Vall d’Àger, Camarasa, Congost de Mont-Rebei…), de diferent durada i preu .
  • Regala experiències, regala una iniciació al vol amb avioneta! – Disponible el xec regal de l’Escola de Vol La Serra.

 

Davant de qualsevol dubte o sol·licitud de reserva, contacteu-nos! 😉